Overslaan naar content

Maak kennis met Astrid

Woont in het gezellige Zwolle en werkt nu 3 jaar bij Kaartje2go als Klanttevredenheid Specialist. In dit interview vertelt ze over haar spontane sollicitatie, haar loopbaan en hoe ze zich helemaal thuis voelt in het fijne klanttevredenheidsteam van Kaartje2go.

Wil je wat over jezelf vertellen?

Natuurlijk! Ik ben Astrid, net 26 geworden en ik woon in Zwolle. Ik werk nu bijna 2,5 jaar bij Kaartje2go als Klanttevredenheid Specialist, wat eigenlijk heel snel is gegaan. Ik voel me hier helemaal thuis en ben hier toevallig terecht gekomen via een Indebuurt artikel. Toen ik de vacature zag, dacht ik: Waarom niet?

Hoe ben je bij Kaartje2go gestart?

Ik werkte in toerisme tijdens de coronaperiode, en dat was best pittig. Toen stuurde een vriendin van mij de vacature van Kaartje2go door. Ik besloot gewoon te solliciteren en het voelde meteen goed, zelfs tijdens het online gesprek. Het was fijn om te merken dat zij ook echt geïnteresseerd waren. Ik was blij dat ik hier aan de slag mocht, het voelde als een warm bad.

"Je kunt hier op je eigen tempo werken en er is veel ruimte om te leren. Het voelde meteen als mijn plek"

Wat maakte dat Kaartje2go je meteen aansprak?

Het persoonlijke aspect in het sollicitatiegesprek trok me meteen aan. Het proces ging geleidelijk en toen ik hier kwam, waren alle collega's zo lief en begripvol. Je kunt hier op je eigen tempo werken en er is veel ruimte om te leren. Het voelde meteen als mijn plek.

Wat doe je als Klanttevredenheid Specialist bij Kaartje2go?

Het werk is erg afwisselend. ’s Ochtends check je het rooster om te kijken waar je die dag mee begint. We beantwoorden de vragen van de klanten via mail, chat en telefonie. Dit gaat bijvoorbeeld over verjaardags-, rouw-, geboorte- of trouwkaarten. Het maakt niet uit waar de vraag over gaat, we proberen met goede oplossingen te komen.

Het leuke is dat we hier alles zelf kunnen en mogen bedenken. Er is geen hiërarchie, dus je kunt met iedereen in gesprek over verbeteringen. Het is geweldig om te zien dat je ideeën serieus worden genomen en snel worden uitgevoerd.

Wat is het verschil tussen klantenservice en klanttevredenheid?

Het verschil zit vooral in de sfeer. Hier werken we hard, maar er is altijd ruimte voor eigen ideeën en oplossingen. We hebben geen vaste scripten, dus we kunnen echt persoonlijk zijn en de beste oplossing bieden voor elke klant.

Wat zou je nu tegen je vroegere (solliciterende) ik willen zeggen?

Gewoon doen! Oefen in solliciteren, ook al weet je zelf nog niet helemaal zeker of dit wel de baan voor jou is. Zenuwen zijn gezond en zie je sollicitatie als een leuk gesprek en een kans om te leren.

Wat zou je mensen op de arbeidsmarkt willen meegeven?

Kijk verder dan je eerste gedachten over een functie. Ga in gesprek met bedrijven die je aanspreken, los van de functie. Een functie als Klanttevredenheid Specialist kan echt verrassen. Leren werken is ook belangrijk. Leg de lat dus niet te hoog als je net bent afgestudeerd en begin bij een leuk bedrijf met doorgroeimogelijkheden.